|
Prijzen voor restauratiewerk kunnen wij eigenlijk pas opgeven als we de onderdelen hebben gezien. De prijs hangt van veel factoren af, welke wij door de telefoon of zelfs vanaf tekening of maatschets niet kunnen beoordelen: In welke staat verkeert het onderdeel?, hoe groot is het?, hoe is het gevormd?, wat is het oppervlak?, is het product over het geheel goed bereikbaar voor het slijpgereedschap?, kan het product machinaal worden bewerkt of moet het handmatig?, kan het product goed vol- en leeglopen met vloeistof?, zijn er mogelijkheden voor de ophanging van het product? Dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de prijs.
Ik wil proberen, Uw een zo goed als mogelijke prijs indicatie te geven. Vooraf een korte omschrijving van de werkzaamheden.
Alle stukken, die bij ons komen, worden als eerste ontchroomd. Daarna worden de delen fijn gestraald. Pas dan kunnen wij zien, wat voor werk er aan gedaan moet worden. Als het stukken zijn zonder grote roestvorming en putten zijn, worden ze geslepen, polijst en krijgen dan een koper laag. Naar het verkoperen worden de stukken weer heel fijn geslepen en gepolijst. Als dit een perfecte resultaat oplevert, worden de stukken vernikkeld en meteen daarna verchroomt. Voor al deze werkzaamheden in de boven genoemde staat tot het eindproduct berekenen wij 20 Eurocent per vierkante centimeter. Maar het kan ook zijn, dat wij bij kleine putjes nog een of twee lagen koper extra moeten opdragen. Daarom zullen wij bij alle stukken, die roestvorming of putten hebben, pas een precies prijsopgave kunnen maken, als de stukken ontchroomt en gestraald zijn. Met andere woorden: Moeilijke stukken willen wij graag van tevoren zien. Uiteraard doen wij stukken ook uitdeuken en lassen, als het moet. Deze werkzaamheden worden extra naar afspraak berekent. U wilt toch zeker een perfecte bumper of een ander deel terug hebben en wij willen een perfecte kwaliteit leveren. De 20 Eurocent per vierkante centimeter is een indicatie voor "normale" stukken.
|
© Copyright T&C Classic Cars Helmond 2004
|